Prowadzenie restauracji dla wielu jest spełnieniem marzeń. Jednakże, nie należy zapominać, że aby ten biznes działał efektywnie, należy wystrzegać się podstawowych błędów, które mogą sabotować rozwój punktu gastronomicznego.

Nieodpowiednio przeszkolona kadra

Dokładne przeszkolenie zatrudnionej kadry jest bardzo ważne w kontekście udanego prowadzenia restauracji. Kelner, który nie potrafi otworzyć i odpowiednio podać wina czy barman, który nie zna przepisów na podstawowe drinki – to brzmi jak najgorszy koszmar. Goście restauracyjni szybko zrażą się do miejsca, w którym obsługuje nieprzeszkolona załoga i nie będą chcieli do niego wracać. Dlatego też bardzo ważne jest, aby wybrać kadrę, która posiada już doświadczenie w gastronomii lub postawić na odpowiednie szkolenia.

Nieznajomość menu

Karta serwowanych dań w restauracji to świętość. Powinien ją doskonale znać każdy pracownik restauracji i umieć odpowiedzieć na podstawowe pytania: Czy w karcie znajdują się dania wegańskie lub wegetariańskie? Czy w tym daniu są orzeszki? Czy zjedzenie w tej restauracji będzie bezpieczne dla osoby chorującej na celiakię? Czy w menu znajdzie się danie odpowiednie dla osoby z nietolerancją laktozy? W świecie wielu alergii, nietolerancji, wybiórczości i wyborów żywieniowych ważne jest, aby umieć odpowiedzieć na każde z tych pytań, a także wiele więcej. W tej kwestii nie chodzi tylko o sam komfort gości, ale także o ich zdrowie.

Słaba jakość składników dań

Nie będzie niespodzianką stwierdzenie, że w restauracji najważniejsze jest jedzenie. Dlatego też niezwykle ważne jest dopilnowanie, aby jakość serwowanych dań była na jak najwyższym poziomie. Nawet najlepsze przepisy nie będą brylowały, gdy posiłki będą przygotowywane ze słabej jakości składników. Warto jest więc poszukać hurtowni, która będzie w stanie zaopatrzyć restaurację w wysokiej jakości produkty. Być może w Twojej okolicy znajdują się lokalni masarnicy lub serowarzy, którzy mogą zaoferować swoje wyroby? Dania z takich składników na pewno wyróżnią Cię wśród konkurencji!

Nieodpowiedni wystrój lokalu

Choć to jedzenie jest najważniejsze w restauracji, wystrój również jest bardzo ważny. To on decyduje o tym, jak goście będą czuli się wewnątrz lokalu i czy będą chcieli do niego wracać. Wystrój, który będzie “zimny”, pozbawiony dekoracji, niedzisiejszy, z całą pewnością nie będzie przyciągał tłumów. Ważne jest więc zadbanie o odpowiedni wystrój. Obrazy, lustra, dekoracje, świeże kwiaty – to wszystko sprawi, że w Twoim lokalu zrobi się znacznie przytulniej. Warto jest również zrobić przegląd mebli – czy przypadkiem nie potrzebują tapicerowania lub renowacji, a może to najwyższy czas na całkowitą wymianę wyposażenia?

Brak klimatyzacji

Zamontowanie klimatyzacji w restauracji jest ważną kwestią, choć dla wielu nieoczywistą. Jednostki wewnętrzne powinny znajdować się zarówno w sali, aby zapewnić komfort gościom, a także w kuchni. Klimatyzacja w restauracji spełnia wiele zadań: ściany, sprzęty i wyposażenie przed wilgocią, to również filtrowanie powietrza, które jest niezwykle ważne w miejscach publicznych, a także utrzymywanie świeżości potraw.

Opracowanie: Termopol Ice – jeżeli szukasz klimatyzatora do Twojej restauracji zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami.